Trygg installation av din elbilsladdare

Grattis till din nya laddpunkt från elbilsvaruhuset.se. Dags för installation! Vi kopplar ihop dig med en kvalitetskontrollerad elektriker från Done, självklart auktoriserad av Elsäkerhetsverket.

Tillgängligt i Stockholm, Södertälje, Malmö, Göteborg, Umeå, Örebro och Uppsala.

Nu kan du boka installation av din K-Rauta produkt via Done
Betyg: 4.6 av 5
Har betyget utmärkt med 4.6 av 5 i genomsnitt hos Trustpilot. Visa alla>
Betyg: 4.7 av 5
Baserat på över 100 recensioner av användare i Appstore.
Betyg: 4.8 av 5
Baserat på över 200 omdömen efter slutförda projekt.

Fyra steg till färdig installation.

Beställ elbilsladdare.

Välj den laddare du vill ha installerad hos elbilsvaruhuset.se och lämna en beställning.

Vi bekräftar din bokning.

Inom 24 timmar, men ofta snabbare, kopplar vi ihop dig med en installatör. Installatören tar kontakt med dig via Done-appen - glöm inte ladda ned den.

boka elektriker

Vilka är Done?

Done vill göra det enkelt och tryggt att hitta och anlita duktiga hantverkare. Med huvudfokus på tydlig och effektiv kommunikation, har Done sedan starten 2019 tagit branschen, som annars känd för sina många klagomål, med storm. Done är här för att förändra hantverksbranschen - för gott.

ladda ner done i appstore
Ladda ned på Google Play

FAQ

Vad händer efter att jag beställt installationen?

Vi matchar dig med en installatör inom 24 timmar, men oftast går det mycket snabbare än så. Vi dmatchning får du ett bekräftelsesms med en nedladdningslänk till Done-appen. Självklart kan du redan innan du får smset ladda ner Done i Appstore/Google Play. Du loggar in med det telefonnummer du angav vid bokning och hittar ditt projekt på startsidan.

När du matchats med en installatör klickar du dig in på ditt projekt för att se mer information om din installatör samt kan vid behov kontakta installatören via appens chatt.

Kort efter matchning skickar installatören en offert till dig via appen. Självklart får du ett sms när offerten är redo. Installatören kan behöva se bilder alternativt genomföra ett kort videosamtal innan offert skickas.

När du kikat igenom offerten, godkänner du den smidigt med ett enkelt knapptryck. Du måste godkänna offerten för att arbetet ska utföras. Därefter kommer du och installatören överens om tid och dag, och din VVSochBAD produkt sitter snart på plats.

När betalar jag för installationen?

Betalning sker efter utförd installationen via faktura utställd av installatören.

Hur länge behöver jag vänta för att få min produkt installerad?

Väntetiden varierar mellan olika städer och beroende av säsong, men i regel kan installationen utföras inom 2 veckor. Monteringsdatum fastställs mellan dig och installatören i Done-appens chatt.

Vem utför installationen?

För att kunna erbjuda korta väntetider, hög service och noggrant utförda installationer har Elbilsvaruhuset.se ingått samarbete med hantverksappen Done. Vi kopplar ihop dig med en installatör i ditt närområde, för att hålla nere väntetid och resväg. Därför kan vi inte på förhand säga exakt vem som kommer utföra din installation - men vi kan garantera dig en kvalitetskontrollerad hantverkare, auktoriserad av Elsäkerhetsverket och med goda omdömen från tidigare kunder i bagaget.

Alla anslutna installatörer har klarat vår 9-stegs kontroll. Under kvalitetskontrollen säkerställer vi bland annat att installatören har giltig ansvarsförsäkring, är certifierad av berörande branschorganisation, administrerar rotavdrag åt dig som kund, rekommenderas av sina tidigare kunder och utöver att leverera ett kvalitativt hantverk dessutom är duktig på att kommunicera på ett tydligt och effektivt sätt. Allt för att din installation ska gå så smidigt och smärtfritt som möjligt.

Hur avbokar jag en installation?

Avbokning innan godkänd
Om du inte godkänt offert avbokar du enkelt genom att klicka på knappen "Stäng projekt" på projektsidan i Done-appen.

Avbokning vid godkänd offert
Har du godkänt din offert och vill avboka, använder du knappen "Stäng projekt" på projektsidan samt meddelar installatören om avbokningen via appens chatt.

Vid avbokning två arbetsdagar innan avsedd tid utgår en administrativ avgift om 1000 kr (inkl. moms). 

Om hantverkaren inte når dig 30 min innan avsedd tid via appen, på telefonnummer som angivits vid bokning, eller på alternativt telefonnummer som kompletterats med i chatten, utgår en administrativ avgift likvärdig två arbetstimmar (à 600 kr efter ROT).

Om avbokning sker samma dag som avsedd tid för arbetet alternativt under helgdag i anslutning till avsedd tid, utgår en avgift likvärdig två arbetstimmar (à 600 kr efter ROT).

Kan det tillkomma kostnader vid installationen?

Tilläggsarbete
Vid tilläggsarbete, dvs. arbete ej specificerat som inkluderat i villkoren för din installation, tillkommer kostnader enligt Elbilsvaruhusets prislista. Vid tilläggsarbete skickar installatören en så kallad ÄTA (Ändringsarbeten, Tilläggsarbeten och Avgående arbete) via appen som du behöver godkänna.

Bortforsling
Önskas bortforsling av demonterad produkt, tillkommer en kostnad. Kostnaden för bortforsling varierar mellan produkter. Se prislista över fastpristjänster för bortforslingskostnad för de produkter du önskar installera.

Milersättning
Vid körsträcka längre än de inkluderade 20 km, tillkommer en kostnad på 50 kr / mil samt eventuella parkerings- och färjekostnader.

Är era installatörer auktoriserade?

Vi garanterar att alla Done-anslutna installatörer är behöriga att utföra installationer av dina produkter. Vi säkerställer detta genom kravet att alla anslutna installatörer måste vara certifierade av berörande branschorganisation såsom Säker Vatten, Elsäkerhetsverket eller BKR.

Hur fungerar Grön Teknik-avdraget?

Grön Teknik-avdraget innebär ett avdrag på 50% på arbets- och materialkostnaden. Du kan läsa mer om Grön Teknik-avdraget här.

Grön Teknik-avdraget administreras av Elbilsvaruhuset vid köpet av din laddbox.

Du kan enkelt kontrollera ditt saldo för Grön Teknik i Done-appen. Du verifierar dig snabbt med Mobilt BankID och dina uppgifter hämtas från Skatteverket så att du tydligt ser vad du förbrukat för året, och vad du har kvar att utnyttja.

Hittar du inte svaret du söker? Kontakta oss på kontakt@doneservices.se eller via vår chatt här på webben. Vår support är öppen vardagar 08.00-18.00.